Boekel zorgt voor Boekel

In onze gemeente, van oudsher een gemeente waar we voor elkaar zorgen, zijn mantelzorgers en vrijwilligers een onmisbare schakel in het zorgen voor elkaar. Het is van belang dat daar waar de zorgvraag de mogelijkheden van mantelzorgers overstijgt er goede en toegankelijke ondersteuning en voorzieningen zijn. In de afgelopen jaren is het steeds gelukt om binnen de financiële kaders de gevraagde zorg en ondersteuning te bieden. Voor de toekomst voorzien wij dat deze opgave steeds ingewikkelder wordt. Toch willen wij ons blijvend inzetten voor goede en toegankelijke voorzieningen. Voor ons is het belangrijk dat voor mensen die ondersteuning en begeleiding nodig hebben de één loketfunctie binnen onze gemeente gerealiseerd wordt. Hier moet men geholpen worden zodat de juiste instanties direct adequaat hulp bieden. Zo willen wij ook dat gezinnen met complexe zorgvragen snel geholpen worden en niet op een wachtlijst verdwijnen.

Wilt u meer weten over de andere punten? Download dan het verkiezingsprogramma onderaan deze pagina.