Een toekomstbestendig Boekel

Een toekomstbestendig Boekel gaat goed samen met een vernieuwend en ondernemend Boekel. Woorden als circulair, mobiliteit, energie en groen zijn dan de verbindingen voor een toekomstbestendig Boekel. De transitievisie warmte, een eerste stap op weg naar een (mogelijk) aardgasvrij Boekel, vraagt een mega investering die veel inwoners zorgen baart met de vraag hoe dit te betalen. Wij maken ons serieus zorgen over het ontstaan van energiearmoede. Vooral ook het capaciteitsprobleem van ons elektriciteitsnetwerk vraagt regionaal en provinciaal onze aandacht

Onze eerste prioriteit moet zijn; het isoleren van en het leggen van zonnepanelen op woningen, bedrijven en publieke gebouwen. Door goede voorlichting over bestaande subsidies en door collectieve inkoop kunnen kosten beheersbaar worden.

In onze gemeente zijn veel vernieuwende ondernemers actief. Deze ondernemers willen wij ruimte geven en ondersteunen waar nodig. Vooral op het gebied van het hergebruik van onze grondstoffen, de zogenaamde circulaire economie.

Ook zien wij steeds meer recreatief ondernemerschap. En daarmee de vraag naar recreatieve wandel- en fietspaden en een positieve natuur en groenbeleving.  Als VVD willen wij hiervoor plannen ontwikkelen en daarmee een impuls geven aan de recreatieve bestemming.

Wilt u meer weten over de andere punten? Download dan het verkiezingsprogramma onderaan deze pagina.