Een gezonde agrarische sector

Onze gemeente heeft zich in de laatste jaren anders ontwikkeld, industrie, zakelijk en collectieve dienstverlening zijn hard gegroeid. Daarentegen heeft de voor onze gemeente toonaangevende agrarische sector de laatste jaren flink ingeboet. Boekel is groot geworden door deze sector en deze verdient daarom onze aandacht. Zeker nu de sector steeds meer onder druk komt te staan door de aangekondigde milieumaatregelen zoals het terugdringen van de uitstoot van stikstof en het reduceren van CO2. Daar waar agrarische ondernemers willen verbeteren en investeren in het realiseren van emissiereductie moeten wij als gemeenschap open staan voor het behoud van deze sector en ook bereid zijn hierin ondersteunend te zijn. Barriè€res wegnemen en in constructief overleg met de omgeving, rekening houdend met de geldende milieueisen, kansen bieden om deze zo belangrijke sector te behouden. Een niet onbelangrijk aspect hierbij is het in goed overleg met inwoners en veehouders zoeken naar een betere sturing op gezondheid in veedichte gebieden.

Wilt u meer weten over de andere punten? Download dan het verkiezingsprogramma onderaan deze pagina.