De VVD wenst iedereen fijne feestdagen

De VVD-fractie wenst alle inwoners van onze gemeente bijzonder fijne feestdagen en een voorspoedige start van het nieuwe jaar 2023. Een nieuw jaar waarin wij als liberale partij ons opnieuw zullen inzetten en de belangen van onze inwoners vertegenwoordigen.

Voor 2023 staan een aantal belangrijke zaken op de agenda. Een hiervan betreft het mobiliteitsplan. Nu de mobiliteitsvisie door de raad is vastgesteld begint de volgende fase waarin het gemeentelijk verkeer en vervoerplan wordt opgesteld. Hier wordt ook uw inbreng gevraagd. Naar verwachting wordt ook een start gemaakt met de Zuidwand en zullen de eerste panden gesloopt worden. Een bouwproject dat de komende jaren haar stempel drukt op de beleving van ons centrum en het Agathaplein. Ook de woningbouw zal een nieuwe ontwikkeling doormaken met het opstarten van de Schutboom en bij de Burgt wordt fase 1B in de voorbereiding genomen. Voor onze jongeren is het belangrijk dat er ruimte komt op de woningmarkt. Als VVD hebben wij aandacht gevraagd voor starterswoningen en het college opgeroepen met voorstellen te komen om een vorm van erfpacht in het leven te roepen en op die manier de jongeren kansen te bieden. Als VVD komen wij samen met het CDA op voor de belangen van de bewoners van de wijk de Boschberg. Hier heerst veel onvrede over de nieuwe inrichting en het eenzijdig aanbrengen van trottoirs.

Opnieuw heeft de VVD aandacht gevraagd voor de energiekosten en zorgen van alle sociaal maatschappelijke organisaties. Wij hebben van de wethouder een formele toezegging dat hij met alle organisaties in gesprek gaat en vaststelt wat het meest urgente probleem is. Ook al werkt de gemeente aan een voorstel om de energiekosten voor een deel te compenseren, draagt dat voorstel niet bij aan de echte verduurzaming waar deze organisaties om vragen. Als VVD houden wij de vinger aan de pols en blijven de wethouder hierop bevragen.

Namens de VVD-fractie

Frans Dijcks en Ferenc Koolen